System hydraulicznego prostowania wagonów węglarek
Innowacyjne rozwiązanie techniczne do kompleksowego prostowania ścian i obwodzin wagonów-węglarek zaprojektowano dla zwiększenia wydajności oraz bezpieczeństwa prowadzenia procesu wymagającego dużych sił i zaawansowanych narzędzi.
Proces prostowania ścian i obwodzin wagonów-węglarek to jeden ze stałych elementów konserwacji tych środków transportu węgla i kruszyw. Zaprojektowane i wykonane urządzenie pozwala na prostowanie "na zimno" poszycia metalowego oraz górnych obwodzin wagonów towarowych. Proces realizowany jest z zastosowaniem rozmieszczonych na suportach siłowników hydraulicznych z możliwością zmiany ich pozycji oraz regulacji mocy działania.
CECHY SYSTEMU HYDRAULICZNEGO PROSTOWANIA WAGONÓW
- konstrukcja stalowa rozwiązania ma gabaryty pozwalające na objęcie jednorazowo całego wagonu - w trakcie procesu prostowania unieruchomiony wagon znajduje się wewnątrz stanowiska i nie wykonuje żadnych ruchów,
- poszczególne ogniwa konstrukcji zespolono belkami dolnymi, na których posadowione jest torowisko najazdowe dla wagonów, stanowiące integralną część urządzenia,
- z bocznych stron urządzenia zainstalowano suporty wyposażone w siłowniki hydrauliczne, każdy z indywidualnym sterowaniem, służące do bezpośredniego, mechanicznego prostowania zniekształceń ścian wagonu - każdy z supportów może być przemieszczany w pionie oraz poziomie,
- do blokowania wagonu oraz do usztywnienia i rozpychania wklęśnięć ścian i obwodziny górnej służy support wewnętrzny, przemieszczany na całej długości wagonu przez motoreduktory,
- po obu stronach urządzenia znajdują się pomosty obsługowe, zapewniające łatwy dostęp operatorów do prostowanych wagonów,
- samoistne wtoczenie bądź wytoczenie wagonu przed wycofaniem wszystkich podzespołów w położenia spoczynkowe uniemożliwia blokada mechaniczna,
- możliwe awaryjne zatrzymanie pracy urządzenia wyłącznikiem STOP,
- sterowanie pracą urządzenia odbywa się z poziomu roboczego (pulpit sterowniczy), support wewnętrzny jest sterowany radiowo,
- możliwość wykonania systemu w różnych konfiguracjach gabarytowych oraz siłowych.
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA SYSTEMU
- zwiększenie wydajności procesu prostowania wagonów,
- zwiększenie dokładności procesu,
- automatyzacja procesu, poprzez zadanie szeregu czynności w trybie autonomicznym,
- kompaktowość - kompleksowy system o dowolnych gabarytach do szybkiej zabudowy i uruchomienia,
- zwiększenie bezpieczeństwa pracy.